Algemene voorwaarden - HR&M bv

1. Toepassingsgebied – Definities
1.1.
Deze algemene voorwaarden (“Algemene Voorwaarden”) zijn van toepassing op de relatie tussen BV HR&M, met zetel te 2820 Bonheiden, Boslaan 7, RPR Antwerpen, afd. Mechelen, met ondernemingsnummer 0844.333.827 (“HR&M”) en elke persoon die beroep doet of zou doen op de diensten (“Diensten”) van HR&M (“Klant”; naar HR&M en/of de Klant wordt ook verwezen als “Partij(en)”).

1.2. Enige afwijking van de Algemene Voorwaarden vereist een schriftelijke, uitdrukkelijke en ondubbelzinnige overeenkomst tussen Partijen. Partijen sluiten de toepassing van enige Algemene Voorwaarden van de Klant uit. Bij strijdigheid tussen een bepaling van deze Algemene Voorwaarden en een bepaling van een ondertekende offerte, heeft de bepaling van de ondertekende offerte voorrang op de bepaling van de Algemene Voorwaarden, zonder afbreuk te doen aan de verdere toepassing van de overige bepalingen van de Algemene
Voorwaarden.

1.3. Partijen verklaren voor de goede orde dat de uitvoering van de Diensten niet onder het toepassingsgebied van de wet van 9 juli 1971 tot regeling van de woningbouw en de verkoop van te bouwen of in aanbouw zijnde woningen valt.

1.4. Elke bepaling van deze Algemene Voorwaarden is van toepassing op de Klant ongeacht of deze consument in de zin van artikel I.1, 2° van het Wetboek van Economisch Recht is, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven. De woorden “waaronder”, “inclusief”, “onder meer” en “zoals” en alle varianten hierop impliceren een niet-limitatieve opsomming. Referenties naar “dagen” zijn referenties naar kalenderdagen, tenzij expliciet anders vermeld.

1.5. Termijnen worden geacht aan te vangen op de dag na de gebeurtenis die aanleiding geeft tot het aanvangen van de termijn. De laatste dag van de termijn is inbegrepen in de termijn. Indien deze laatste dag geen werkdag is, waarbij “werkdag” betekent elke dag die geen zaterdag, zondag of wettelijke feestdag in België is, wordt de termijn verlengd tot en met de eerstvolgende werkdag zoals hiervoor gedefinieerd.

2. Prijs – Betaling
2.1.
Alle prijzen gelden in euro.
Indien de Klant een consument is, gelden de prijzen inclusief btw.
Indien de Klant geen consument is, gelden de prijzen exclusief btw, tenzij
uitdrukkelijk anders vermeld.

2.2. Bij inwerkingtreding van nieuwe (fiscale) regelgeving die een invloed zou hebben op de omvang van de prijs, zal de Klant gehouden zijn tot betaling van de prijs voor de Diensten zoals aangepast aan de nieuwe (fiscale) regelgeving.

2.3. De Klant betaalt de prijs door overschrijving op het rekeningnummer zoals meegedeeld op de factuur, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.

2.4. HR&M is gerechtigd om de betaling van redelijke voorschotten te verlangen, alsook de betaling van de prijs in schijven naargelang de vordering van de werken.

2.5. Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, omvat de overeengekomen prijs niet de kosten (incl. erelonen) verbonden aan de (al dan niet verplichte) tussenkomst van een derde (bv. een veiligheidscoördinator).

2.6. Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, geldt de overeengekomen prijs slechts voor zover de betrokken Diensten worden uitgevoerd binnen de werkuren zoals vermeld in artikel 11.3, (iii) van de Algemene Voorwaarden en op (een) werkdag(en), waarbij “werkdag” elke dag is die niet gelijk is aan een (i) zaterdag, (ii) zondag, (iii) wettelijke feestdag in België, (iv) vakantiedag of (v) dag waarop
ongunstige weersomstandigheden de uitvoering van de Diensten ernstig verzwaren of bemoeilijken, a fortiori redelijkerwijze onmogelijk maken, waarbij onder meer, maar niet uitsluitend, een weerverletdag zoals bepaald door de Confederatie Bouw kwalificeert als een dag waarop ongunstige weersomstandigheden de uitvoering van de Diensten ernstig verzwaren of bemoeilijken, a fortiori redelijkerwijze onmogelijk maken.

2.7. De door HR&M aan de Klant uitgereikte facturen zijn betaalbaar binnen acht dagen na de datum van verzending van de betrokken factuur.

2.8. Onverminderd het recht van een Partij om vergoeding van werkelijk geleden schade te vorderen, zal elk verschuldigd bedrag bij niet-tijdige betaling worden verhoogd, zonder ingebrekestelling, met een verwijlinterest van 8% te rekenen vanaf opeisbaarheid tot integrale betaling, vermeerderd met een forfaitaire vergoeding van 10% van het factuurbedrag.

2.9. Zonder afbreuk te doen aan een tussen Partijen overeengekomen geraamde prijs, is HR&M gerechtigd om de prijs op elk moment te herzien, doch in elk geval slechts ten belope van tachtig procent van de prijs, in functie van parameters die reële kosten vertegenwoordigen en waarbij iedere parameter uitsluitend van toepassing is op het gedeelte van de prijs dat beantwoordt aan de kosten die de parameter vertegenwoordigt, conform volgende formule: nieuwe prijs =
oorspronkelijke prijs * [a + b * (nieuwe kost / oude kost)]
, waarbij geldt:
- a = het gedeelte van de oorspronkelijke prijs dat niet voor herziening in
aanmerking komt, waarbij geldt:
a >= 0,20, en
a + b = 1.
- b = het gedeelte van de oorspronkelijke prijs dat beantwoordt aan de kosten die de parameter vertegenwoordigt, en waarbij geldt b <= 0,80;
- nieuwe kost: de reële kost op de datum waarop HR & M de kost daadwerkelijk
maakt;
- oude kost: de reële kost op de datum waarop de oorspronkelijke prijs werd overeengekomen.

2.10. Wanneer een factuur niet tijdig betaald wordt, behoudt HR&M zich het recht voor de uitvoering van het nog uit te voeren werk te onderbreken tot de factuur werd betaald, zonder dat hiervoor enige vergoeding kan verschuldigd zijn door HR&M. HR&M bepaalt zelf wanneer hij de werken opnieuw kan aanvatten, zonder dat hiervoor enige vergoeding wegens vertraging verschuldigd is. Wanneer HR&M door deze schorsing schade lijdt (zowel rechtstreekse als onrechtstreekse), zal de Klant deze dienen te vergoeden. Desgevallend kan HR&M het saldo van de nog uit te voeren werken annuleren. In dat geval is door de Klant de vergoeding verschuldigd zoals bepaald in art. 3.2..

3. Duur – Beëindiging
3.1.
Indien de Klant de uitvoering van de Diensten, al dan niet voor daadwerkelijke aanvang ervan, beëindigt door zich te beroepen op de opzeggingsbevoegdheid ex artikel 1794 oud BW, zal de Klant HR&M vergoeden voor alle gedane uitgaven, verrichte arbeid en gederfde winst, waarbij de gederfde winst forfaitair wordt bepaald op 30% van het bedrag dat de Klant verschuldigd zou zijn aan HR&M voor de nog uit te voeren Diensten, onverminderd het recht van HR&M om te bewijzen
dat de gederfde winst hoger ligt.

3.2. HR&M is gerechtigd om de uitvoering van de Diensten, al dan niet voor daadwerkelijke aanvang ervan, te beëindigen, zonder rechterlijke tussenkomst, zonder opzeggingstermijn en zonder enige vergoeding te zijn verschuldigd uit hoofde van die beëindiging alleen, indien:

(i) de Klant een ernstige wanprestatie begaat, waaronder een kennelijk gebrek aan medewerking, omvattende bv. het herhaaldelijk of langdurig (ver)hinderen van HR&M om de Diensten uit te voeren/bij de uitvoering van de Diensten, tenzij er voor zulk gebrek een rechtvaardige reden zou zijn (bv. ernstige ziekte van de Klant of ernstige wanprestatie van HR&M), of

(ii) de Klant niet akkoord gaat met de uitvoering van Meerwerk dat absoluut noodzakelijk is om de Diensten op veilige wijze en zonder (kans op) gebreken te voltooien, of

(iii) in geval van overmacht die langer duurt dan één maand;

(iv) in geval van imprevisie waarbij een heronderhandeling niet is voltooid binnen één maand vanaf het ontstaan van de imprevisie, dan wel de Klant de heronderhandeling eerder afwijst.

waarbij de Klant HR&M in elk geval zal vergoeden voor alle gedane uitgaven en verrichte arbeid, onverminderd het recht van HR&M om vergoeding van werkelijk geleden schade te vorderen.

3.3. In geval van een overeenkomst op afstand gesloten met een Klant die consument is, beschikt de Klant over een termijn van veertien dagen om de overeenkomst op afstand zonder opgave van redenen te herroepen, waarbij de voormelde termijn aanvangt de dag nadat de overeenkomst werd gesloten. Vóór het verstrijken van voormelde termijn van veertien dagen stelt de Klant HR&M op de hoogte, per post of per e-mail, van zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen. Daartoe kan de Klant gebruikmaken van:

(i) het modelformulier voor herroeping aangehecht bij deze Algemene
Voorwaarden, of

(ii) een andere ondubbelzinnige verklaring waarin hij verklaart de overeenkomst te herroepen.

De Klant heeft zijn herroepingsrecht binnen voormelde termijn van veertien dagen uitgeoefend indien de Klant voormeld(e) modelformulier of verklaring verzendt naar HR&M voordat de termijn van veertien dagen is verstreken. HR&M zal de uitvoering van de Diensten binnen voormelde termijn van veertien dagen uitsluitend aanvangen op uitdrukkelijk verzoek van de Klant (bv. blijkend uit de overeenkomst op afstand), in welk geval:

(i) de Klant erkent niet langer over een herroepingsrecht te beschikken zodra de Diensten volledig zijn uitgevoerd;

(ii) de Klant, wanneer hij zijn herroepingsrecht alsnog uitoefent binnen de termijn van veertien dagen waarin de uitvoering van de Diensten is aangevat, is gehouden om HR&M een vergoeding te betalen die evenredig is aan de reeds (op het moment van uitoefening van het herroepingsrecht) geleverde Diensten vergeleken met alle conform de overeenkomst te leveren Diensten. De evenredige vergoeding wordt berekend op basis van de overeengekomen totale prijs. Indien de totale prijs excessief zou zijn, wordt de evenredige vergoeding berekend op basis van de marktwaarde van de Diensten.

De Klant geniet géén herroepingsrecht:

(i) voor alle duidelijkheid, in geval van volledige uitvoering van de Diensten, voor zover de uitvoering is begonnen op uitdrukkelijk verzoek van de Klant (bv. blijkend uit de overeenkomst op afstand) en mits de consument heeft erkend het herroepingsrecht te verliezen zodra de Diensten volledig zijn uitgevoerd;

(ii) indien de Klant HR&M specifiek heeft verzocht om hem te bezoeken teneinde dringende herstellingen of onderhoud uit te voeren;

(iii) in de overige gevallen voorzien in artikel VI.53 van het Wetboek van
Economisch Recht.


4. Uitvoeringstermijn
4.1.
Indien de Klant een consument is, zal de uitvoering van de Diensten geschieden binnen de overeengekomen uitvoeringstermijn, voor zover een uitvoeringstermijn is overeengekomen, waarbij (i) zulks geldt onverminderd artikel 7 van de Algemene Voorwaarden en (ii) HR&M geenszins aansprakelijk zal zijn voor overschrijding van de uitvoeringstermijn en Partijen in onderling overleg en naar alle redelijkheid zullen overgaan tot aanpassing van de uitvoeringstermijn in volgende gevallen:

(i) indien de Klant op enigerlei wijze de uitvoering van de Diensten op het
voorziene tijdstip (ver)hindert, of

(ii) indien de Klant heeft nagelaten om alle nodige en relevante informatie met betrekking tot de uitvoering van de Diensten aan HR&M te verstrekken of onjuiste of onvolledige informatie aan HR&M heeft verstrekt, of

(iii) indien de overschrijding van de uitvoeringstermijn is te wijten aan ongunstige weersomstandigheden die de uitvoering van de Diensten ernstig verzwaren of bemoeilijken, a fortiori redelijkerwijze onmogelijk maken, waarbij onder meer, maar niet uitsluitend, een weerverletdag zoals bepaald door de Confederatie Bouw kwalificeert als een dag waarop ongunstige weersomstandigheden de uitvoering van de Diensten ernstig verzwaren of bemoeilijken, a fortiori redelijkerwijze onmogelijk maken;

(iv) bij de uitvoering van Meerwerk, of

(v) bij de uitvoering van werkzaamheden door een derde waarvan HR&M niet op de hoogte was of indien de werkzaamheden van een derde vertraging oplopen, waarbij zulke werkzaamheden een invloed hebben op de uitvoering van de Diensten, of

(vi) indien HR&M de uitvoering van de Diensten heeft gestaakt ingevolge nietnakoming door de Klant van (een) verbintenis(sen).

4.2. Indien de Klant geen consument is, verklaren Partijen dat nakoming van de uitvoeringstermijn geen essentiële verbintenis betreft die het voorwerp van de overeenkomst uitmaakt, waardoor de overschrijding van de eventueel tussen Partijen overeengekomen uitvoeringstermijn niet kan resulteren in enige aansprakelijkheid in hoofde van HR&M, behoudens in geval van opzet of zware fout.

5. Wijzigingen – Meerwerk
5.1.
Enige wijziging van de overeengekomen Diensten vereist een schriftelijke overeenkomst tussen Partijen.

5.2. Indien HR&M, al dan niet voor daadwerkelijke aanvang van de Diensten, vaststelt dat het nodig of gewenst is om méér werkzaamheden uit te voeren of te laten uitvoeren dan initieel voorzien, zulks door eender welke omstandigheid, waaronder de staat van het goed waarop de Diensten betrekking hebben, de veiligheid van personen, wijziging van wet- of regelgeving of de wil, fout, handeling
of omissie (bv. om alle nodige en relevante informatie met betrekking tot de uitvoering van de Diensten aan HR & M te verstrekken) van de Klant of een derde (bv. een veiligheidscoördinator) (“Meerwerk”), zal HR&M de Klant op de hoogte stellen van die vaststelling en – voor zover het Meerwerk kan worden uitgevoerd door HR&M – de prijs voor het Meerwerk. Onder Meerwerk wordt tevens verstaan alle werkzaamheden nadat de Diensten zijn aanvaard/(zonder gebreken of afwijkingen) zijn voltooid, in het bijzonder het verhelpen van enig(e) gebrek/afwijking die zou zijn ontstaan door een fout van de Klant of een derde.
HR&M zal slechts overgaan tot uitvoering van Meerwerk na akkoord daartoe van de Klant. Tenzij anders overeengekomen, zal HR&M het Meerwerk uitvoeren in regie aan een uurtarief van 48,00 EUR, vermeerderd met de materiaalkosten en eventuele overige kosten.

6. Aanvaarding – Zichtbare gebreken
Wanneer de Diensten (of een deel daarvan) naar het oordeel van HR&M zijn (is) voltooid, is HR & M gerechtigd om de Klant, al dan niet schriftelijk, hiervan in kennis te stellen en de Klant uit te nodigen om over te gaan tot aanvaarding van de Diensten (of het betrokken deel daarvan), welke de vaststelling van de voltooiing van de Diensten (of het betrokken deel daarvan) en de aanvaarding van de zichtbare gebreken en afwijkingen inhoudt.

HR&M is tevens gerechtigd om te verlangen dat:

(i) de Klant, indien deze vaststelt dat de Diensten (of het betrokken deel daarvan) voltooid en zonder zichtbare gebreken of afwijkingen zijn (is), de aanvaarding van de Diensten (of het betrokken deel daarvan) schriftelijk aan HR&M bevestigt;

(ii) Partijen, indien de Klant zou vaststellen dat er onvoltooidheden, gebreken en/of afwijkingen zijn in de uitvoering van de Diensten (of het betrokken deel daarvan), zulke onvoltooidheden, gebreken en/of afwijkingen vermelden in een verslag en een datum voor voltooiing/remediëring bepalen. De (delen van de) Diensten die deel uitmaakten van het aanvaardingsproces en niet in het verslag zijn vermeld, worden geacht te zijn aanvaard.

Het voorgaande geldt steeds onverminderd het recht van HR & M om zich in elk geval en te allen tijde te beroepen op de stilzwijgende aanvaarding van de Diensten door de Klant, waarbij als stilzwijgende aanvaarding in elk geval wordt beschouwd:

(i) het uitblijven van een antwoord van de Klant op de voormelde uitnodiging om tot aanvaarding over te gaan;

(ii) het zonder voorbehoud betalen van de betrokken factuur.

7. Aansprakelijkheid
7.1.
HR&M is niet aansprakelijk voor de (schade veroorzaakt door de) nietnakoming van een verbintenis, waaronder de eventuele verbintenis tot uitvoering binnen een overeengekomen uitvoeringstermijn ex artikel 4.1 van deze Algemene Voorwaarden, indien dergelijke niet-nakoming is te wijten aan (de verergering van) een omstandigheid:

(i) die zich heeft voorgedaan na het sluiten van de overeenkomst inzake
uitvoering van de Diensten, en

(ii) die de uitvoering van de verbintenis door HR&M ernstig verzwaart of
bemoeilijkt, a fortiori redelijkerwijze onmogelijk maakt, en

(iii) waarvan het bestaan niet is te wijten aan een fout van HR&M.

Aan voormelde voorwaarden (i)-(iii) is voldaan, onder meer, maar niet uitsluitend, indien (de verergering van) één van de volgende omstandigheden zich voordoet: oproer, staking of lock-out, ziekte of epidemie, gebrek aan energievoorzieningen, ongunstige weersomstandigheden, enige maatregel van overheidswege, laattijdige uitvoering of niet-uitvoering door of enige handeling of omissie van de Klant of een derde die geen uitvoeringsagent is van HR & M (waaronder bv. een leverancier van materialen).

7.2. HR&M is, voor alle duidelijkheid, niet aansprakelijk voor de niet-naleving van een verbintenis of enige schade ingevolge een fout van de Klant of diens aangestelden (bv. het nalaten om alle nodige en relevante informatie met betrekking tot de uitvoering van de Diensten te verstrekken of het verstrekken van onjuiste of onvolledige informatie) of een derde (bv. gebreken die bestonden vóór tussenkomst van HR&M).

7.3. HR&M is niet aansprakelijk voor burenhinder en zal de Klant in dit verband derhalve geenszins vrijwaren.

7.4. De aansprakelijkheid van HR&M is, in eender welk geval, ongeacht de aard of de omvang van de fout en de schade, ongeacht of het een persoonlijke fout van HR&M of een fout van een uitvoeringsagent betreft, beperkt tot het bedrag dat wordt uitgekeerd door haar verzekeraar, zulks uitgezonderd in geval van overlijden, lichamelijk letsel, opzet, zware fout, een verbintenis die één van de voornaamste prestaties vormt van de overeenkomst met de Klant-consument of een essentiële
verbintenis die het voorwerp uitmaakt van de overeenkomst met de Klant-nietconsument.

7.5. Indien de Klant geen consument is:

(i) is de aansprakelijkheid van HR&M voor zgn. lichte verborgen gebreken steeds beperkt tot twee jaar vanaf aanvaarding van de Diensten;

(ii) zal de Klant enige klacht inzake een zgn. licht verborgen gebrek uiterlijk binnen één maand na ontdekking van het gebrek, of nadat het gebrek redelijkerwijs kon worden ontdekt, schriftelijk meedelen aan HR&M, op straffe van verval van klacht/vordering;

(iii) zal de Klant enige vordering inzake een zgn. licht verborgen gebrek instellen binnen een redelijke termijn nadat hij het gebrek heeft ontdekt of redelijkerwijze kon ontdekken, waarbij Partijen overeenkomen dat een
redelijke termijn maximaal drie maanden bedraagt.

8. Verzekering
HR&M verbindt zich ertoe om met betrekking tot de Diensten en vóór aanvang van de Diensten volgende verzekeringsovereenkomsten te sluiten:

(i) overeenkomst ter dekking van haar beroepsaansprakelijkheid;

(ii) voor zover wettelijk verplicht, overeenkomst ter dekking van haar tienjarige
aansprakelijkheid.

HR&M zal een bewijs van sluiting van voormelde verzekeringsovereenkomsten en een bewijs van betaling van de betrokken premies bezorgen aan de Klant op eerste verzoek van deze laatste.

9. Intellectuele rechten
HR&M blijft als enige eigenares van alle intellectuele rechten die in haar hoofde zouden ontstaan in de uitvoering van de Diensten.

10.Gegevensbescherming
In de mate dat HR&M optreedt als verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens van de Klant, zal HR & M de toepasselijke wetgeving inzake verwerking van persoonsgegevens (waaronder, maar niet beperkt tot, de Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG) naleven. Voor meer informatie wordt verwezen naar de privacyverklaring van HR&M (https://www.hrm.be/privacybeleid).

11.Overige verplichtingen van de Klant
11.1.
De Klant verklaart in alle opzichten gerechtigd te zijn om de Diensten te laten uitvoeren en zich te hebben geconformeerd en verder te conformeren aan alle toepasselijke wettelijke en reglementaire vereisten (bv. inzake omgeving, ruimtelijke ordening of enige verplichting tot aanstelling van een derde).

11.2. De Klant zal alle voor de uitvoering van de Diensten nodige en relevante informatie bezorgen aan HR&M en is verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de verstrekte informatie.

11.3. Met oog op en gedurende de uitvoering van de Diensten, zorgt de Klant ervoor, op eigen verantwoordelijkheid en op eigen kosten, dat:

(i) het materiaal nodig voor de uitvoering van de Diensten op een veilige manier kan worden gestockeerd op de plaats van de uitvoering van de Diensten;

(ii) de voertuigen van HR&M veilig kunnen worden geparkeerd op de plaats van de uitvoering van de Diensten;

(iii) het goed waarop de Diensten betrekking hebben en de toegangswegen daartoe vlot toegankelijk zijn voor de uitvoering van de Diensten op de overeengekomen dagen, zulks, behoudens andersluidende overeenkomst, minstens vanaf 5u tot 19u. Nutteloze kosten van verplaatsing en wachttijden zullen aan de Klant worden aangerekend;

(iv) eventuele (verplichte, dan wel nuttige) signalisaties en borden zijn voorzien;

(v) alle meldingen zijn gedaan en alle vergunningen zijn bekomen nodig voor de eventuele inname van openbaar domein.

11.4. De Klant zal gedurende de gehele uitvoering van de Diensten voorzien in een sanitaire voorziening, water, gas en elektriciteit (voor alle duidelijkheid zonder dat daarbij enige doorrekening aan HR&M zou plaatsvinden).


12.Algemene bepalingen
12.1.
HR&M is gerechtigd om voor de uitvoering van de Diensten (geheel of gedeeltelijk) beroep te doen op een onderaannemer naar keuze.

12.2. De ongeldigheid of onuitvoerbaarheid van een (deel van een) bepaling van deze Algemene Voorwaarden of enige andere overeenkomst tussen Partijen die verband houdt met de uitvoering van Diensten heeft geen invloed op de geldigheid en uitvoerbaarheid van de (overige) (delen van de) bepaling(en) van de Algemene Voorwaarden resp. overeenkomst. In voorkomend geval zal de ongeldige of onuitvoerbare bepaling, of het betrokken deel daarvan, in die zin en in die mate worden gewijzigd dat zij wel geldig en uitvoerbaar is. In het bijzonder verklaren Partijen dat indien een (deel van een) bepaling ongeldig of onuitvoerbaar is, doch geldig en uitvoerbaar zou zijn indien een daarin opgenomen vergoeding zou worden gematigd, zulk(e) (deel van de) bepaling zal gelden nadat de betrokken vergoeding werd gematigd.

12.3. Deze Algemene Voorwaarden en enige andere overeenkomst tussen Partijen die verband houdt met de uitvoering van de Diensten worden uitsluitend beheerst door het Belgische recht.

12.4. Uitgezonderd in het geval waarin HR & M een vordering instelt tegen de Klant die consument is, zullen uitsluitend de hoven en rechtbanken van de zetel van HR&M bevoegd zijn om kennis te nemen van en te oordelen over enig geschil inzake deze Algemene Voorwaarden of enig geschil dat verband houdt met de uitvoering van de Diensten.